HTML

EzerArcú Lány

A minden manapság nem elég. Kell lennie öszefüggésnek, kohéziónak a részek között. Az ezer arc mögött egy mélyebb rétegnek. Ez a nemlétező szobor van itt. Ezer arca, ezer fénye, milliónyi történése...

Ezerarcú Valóság

élet, gondolat, érzések ezerarcú kavalkádja - tézis, antitézis, tudomány és ezoterikus filozófia ezerarcú egyvelege TrueVille: http://trueville.blogspot.com/

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nahát, éppen itt van

Utolsó kommentek

Levegőt

2008.06.20. 19:30 EzerArcú

A kundalini jógában nagy szerepe van a levegőnek. Voltaképpen csak erről szól. Meglepődtem, amikor hallottam. Később pedig azt is beláttam, hogy az egész élet csak erről szól, már a megszületéstől kezdve. De kezdem előről.

Először furcsálltam a levegővétel mindenhatóságát, amit kinyilatkoztattak, és ellenálltam neki. "Végtére is a tudat, a lélek levegő nélkül is elvan" gondoltam, és nevettem az egészen.

A test viszont nincs el nélküle.

Mindenki máshonnan indul, van aki csak a testét értékeli, és van, aki csak a gondolatokat. Nem kérdés, hogy az egyensúly valahol a kettő között van.

Amit a kundalini jógában tanultam - tudatommal nem tanultam meg, mert nem hagytam,

így kizárólag a gyakorlás útján fedeztem fel  -, a levegő össze is köti a két szintet. Nem mintha konkrétan kötözni kellene, de a könnyed energiaáramlást jó kialakítani a kettő között. Valahogy úgy lehet ezt elképzelni, hogy a megfelelő emeleten a liftből akkor könnyű kilépni, ha az emeleti és a liftajtó egymás mögött vannak. Ha el van csúszva, bizony mászni kell. Lefelé, vagy felfelé, de kínlódni kell, a különbség miatt is, és persze azért is, mert maga az átjáró ezzel keskenyebb lett.

Megmondta már Szepes Mária is a Vörös Oroszlán művében, hogy szintet lépni, transzformálni csak a három szint együttes tudatosításával, megélésével lehetséges. Vagyis a test, az érzelem, és a tudat szintjén egyszerre.

Szóval levegő. De nem csak az a pihegés, és szuszogás, hanem sok fajtája a levegővételnek.

Az egyikről, a tűzlégzésről már írtam, talán többször is.

Egy érdekes formája a szakaszos légzésnek a 4-4 légzés, ami kicsit nekem hasonlított Kriston Andrea tornájának egy gyakorlatára, a liftesre. Vagyis megy a lift a negyedikre, megáll emeletenként, majd vissza, emeletenként. Ezt teszem a légzéssel is, 4 másodperc alatt be, de 4 részletben, mindegyik között megállva, ugyanez vissza.

Ha ez nem foglalja le eléggé az agyunkat, és még gondolkoznánk mellette, mondjuk a 4 ütemre mindig, ütemenként: Sa-Ta-Na-Ma. Ez a leggyakoribb mantra a kundalini jógában.

Mi ez? Majd leírom ezt is. De most megyek liftes szuszogni. Ha csak ez a pár perc a napi gyakorlás, akkor is ér!

Ui: a gyermek megszületékor levegőt vesz. Ezzel lesz élő. Addig is voltak gondolatai, érzéseket is kapott tőlünk, de saját testét itt és ezzel veszi birtokba.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: élet filozófia mantra meditáció energia gyakorlás lélegezni kundalini joga tűzlégzés sa ta na ma

A bejegyzés trackback címe:

https://ezerarcu.blog.hu/api/trackback/id/tr37531246

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása